Další realistické filmové přestřelky

20.03.2020

Minulý týden jsem si posvítil na ty nejstylovější přestřelky a ten předminulý na ty realistické. Problém byl, že jsem si vzápětí vzpomněl na další, které jsem tu zapomněl vyjmenovat, a tak vám je přináším v další části, co jsem minulý týden slíbil. Řazeno podle abecedy.

L.A. přísně tajné

Po celou dobu kriminální drama, se v posledních minutách promění v neskutečnou vřavu, kde se každá kulka počítá. Zároveň film dokazuje jednu z největších pravd, ani hrdinové nejsou nedotknutelní.

Mezi náhrobními kameny

Liam Neeson se od nezničitelné tatíka, co mlátí teroristy jak na běžícím páse, se rozhodl vrátit ke klasickému charakteru noirových typů a zhostil se role soukromého detektiva. Po celou dobu poctivá surová kriminálka má dvě rychlejší pasáže v podobě přestřelek. Finální je velmi dobrá, ale po celou dobu se odehrává ve tmě a k tomu je až zbytečně přerušovaná flashbacky na sezení alkoholiků. Za to první přestřelka, je správně surová, barevně temná a ostrá a náboje tady letí i tam, kam nebylo zamýšleno. Postava Neesona má velmi klidnou ruku a je vidět, že podobné situace jí nejsou cizí.

Nájemní vrazi

Než napsali Matrix, psali Wachowští surové kriminálky. Jednou z takových jsou pověstní Nájemní vrazi, kde se střetla hvězda Sylverster Stallone, proti mladému Antionio Banderasovi. Jejich postavy jsou praví profíci a střetává se tak Stalloneho uváženost s zbrklostí Banderase. Ostatní "pěšáci" proti nim nemají takřka šanci, ale když se střetnou tyhle dva, je to fakt koncert.

Pravdivá romance

Finální zúčtování mezi policií a dealery si Tony Scott náležitě vychutnal, aby ne, když k tomu má scénář Quentina Tarantina. Vše sledujeme v krásných zpomalených záběrech, které se střídají v detailech na výsledek letící kulky. A že tam té krve je. Ale jednoduše řečeno, nikdo není nesmrtelný a v Quentinových filmech obzvlášť.

Taxikář

Film o psychopatovi, kterému nedávno dal hold Todd Phillips svým Jokerem. Příběh taxikáře, který se pomalu a jistě cítí uzavřený ve veškeré společnosti, se na konci rozhodne pomoci jedné mladé dívce (mladá Jodie Foster) a vystřílí dům plný drogových dealerů a pasáků. A protože je na ně taxikář připraven, dělá s nimi krátký proces.

Tahle země není pro starý

A zakončíme to neo-noir počinem od Coenových. Film, který je defacto výsměch zavedeným způsobům filmování a budování příběhu, má ale díky tomu i úplně jiný pohled na přestřelky. Postavy tady střílí jen, když mají jistotu, že trefí a když kulku dostanou do těla, jen tak se z ní neoklepou.

Tak to byl opět další seznam filmů. Předchozí část naleznete zde a zde a zase někdy.

Nejnovější články na našem blogu

Přečtěte si jako první, co je nového

Většina šermířských soubojů trvá, stejně jako většina akčních scén, dlouho secvičit a natočit. Minule jsem probral případy, které se rozhodli realističnosti jít naproti co nejvíc, ale nyní jde veškerá uvěřitelnost stranou a hlavním kritériem je stylovost. Řazeno podle abecedy.

Než to byly duely s pistolemi, byly to duely s meči, nebo kordy. Problém u filmových šermířských soubojů je, že nevypadají vůbec atraktivně, a proto ty nejrealističtější se většinou odehrávají ve filmech, kde akce nehraje prim, a tak se na ně pojďme podívat. Řazeno podle abecedy.

Minulý týden jsme probrali realistické filmové bitky, kde jsem vám mj. slíbil pokračování, tentokrát ale z opačné strany. Bojová choreografie je náročný proces, kde kaskadéři, potažmo i herci, ze sebe v tělocvičně dostanou všechno, aby nacvičili s koordinátorem kaskadérů ty nejlepší možné bitky. Chybí-li čas, peníze, nebo um (někdy chybí úplně...

Jakmile dojdou argumenty, náboje, či zbraně nejsou po ruce, musí si ve filmu postavy svůj spor vyřešit jednoduše pěstmi. Na ty nejrealističtější bitky se dnes podíváme. Řazeno podle abecedy.

Josef Tomáš Hromada-Filmový web
Všechna práva vyhrazena 2022
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky